tisdag 12 april 2011

Kort sammanfattning av mars

Eftersom vi inte bloggat på ett tag så blir det istället en sammanfattning av mars.

Onsdag 9 mars började vi åka mot New York.
På vägen dit stannade vi i Washington D.C. och tittade på Vita huset. Vi såg inte till Barack. Där regnade det en hel del.
Secret Service gillade tydligen inte vår hyrbil, som var en sprillans ny Lincoln Navigator, dessutom utan riktiga nummerplåtar. Medan vi var och kollade på stan hade det tydligen varit en polis som varit kollat överallt på vår bil. De kanske den såg suspekt ut där den stod rätt nära Vita Huset.

Dagen efter kom vi fram till New York, där vi checkade in på vårt hotell som låg i Brooklyn. Vi gick över Brooklyn Bridge, som höll på att renoveras. Där var det väldigt fin utsikt över Manhattan.
I New York har de ganska många skyskrapor som dessutom ser rätt speciella ut. Den här var lite tvistad och saknade lite sektioner här och var.
Vi tog en båt till Staten Island för att få oss en blick av Manhattan från sjösidan.
Från båten såg vi också frihetsgudinnan som är mycket mindre än vad vi föreställt oss.
New Yorks första skyskrapa, Iron Building, var vi också och tittade på.
Kvällen avslutades med ett musikalbesök på Broadway.

Dagen efter åkte vi upp i Empire State Building. Det var det värt även om man som Patrik, inte gillar höjder. Utsikten var fantastisk!
Vi besökte också, tillsammans med många andra, Central Park.
Därefter besökte vi Times Square.
När vi var ute och gick på stan på söndagen kom det plötsligt några polisbilar. Det var nog närmare bestämt runt 100 stycken. Det var dock lite oklart om vad syftet med klungan av polisbilar var. Möjligtvis var det rea på Dunkin Donuts.
På måndagen flög Ulrika hem och Patrik åkte för att träffa sin kompis Patrik.

Patrik*2 tog en road trip tillbaka till Columbia. På vägen besöktes bl.a. Washington och en hel del Steak Houses.

Vi tog med Patrik till ett ställe i Columbia där man kan spela Baseball, arkadspel, köra gokart m.m. Vi tog ett par matcher i minigolf med varierande resultat.
På lördagen var det S:t Patricks Day-firande. Vi antog att det var för att Patrik var här på besök. Det som hände då var att det var en parad som gick förbi på gatan nedanför hotellet. Paraden gick ner till Five Points, som ligger precis i närheten där det var en massa restauranger som flyttat ut sin verksamhet på gatan.
På kvällen åkte vi till Dunkin Donuts. Ser man på vilka som var där!
Dagen efter åkte Patrik hem.
TACK FÖR BESÖKET PATRIK!

Istället kom Magnus på besök. Magnus hade sett till att boka en rätt ok bil. Det passade sig även rätt bra att det var solsken nästa hela veckan som han var här.
Magnus kom hit med två tomma väskor och reste hem med minst två överfulla väskor.