lördag 26 februari 2011

Hilton Head

Förra lördagen slog våren till ordentligt här och vi bestämde oss för att åka till kusten.
När amerikanerna åker på semester verkar de tycka att det är viktigt att få med sig en massor med saker.
Den här killen som ska ut och campa har hakat på pickupen på släp. På pickupen har han en cykel, två kajaker och en cross-motorcykel på flaket. Undrar vad svenska polisen skulle säga om det ekipaget.

Vi åkte till Hilton Head, en ö, som ligger cirka 2 timmars biltur från Columbia. När vi kom dit satte vi oss ute i solskenet och åt lunch på en grekisk restaurang.
Sedan gick vi ner på stranden, där det var fullt med folk, och läste varsin bok.

Efter ett tag tittade jag ut över havet och såg delfiner. Vi gick förstås ned till vattnet och tittade närmare. Vi tog en promenad längs stranden och såg nog 10 olika delfiner. De äter tydligen en typ av fisk som håller till långt in mot stranden. Vi såg också en massa fåglar och sand dollar, en typ av sjöborre.

Framåt eftermiddagen tog vi en biltur runt ön, där strandlinjen till 90% upptas av gated communities  och åkte därefter över till fastlandet där vi gjorde några klipp på en Outlet. Efter detta åt vi middag på en fisk- och skaldjursrestaurang och åkte därefter hem till Columbia. Det var verkligen trevligt att tillbringa tid ute i solskenet och värmen.