torsdag 24 februari 2011

Ny hobby: tårtdekoration

Jag har börjat gå kurs för att lära mig dekorera tårtor och har redan lärt mig mycket bra saker som tex. att det finns olika konsistenser på icing (icing är en supersöt smörkräm som amerikaner älskar att äta i massor) och vad man ska ha de olika till och hur man bakar en platt och fina tårtbotten. Varje lektion lär man sig nya tekniker med olika dekorationsspetsar och första lektionen fick vi öva på att göra stjärnor i olika mönster.


Lektionen efter använde vi "piping gel" för att föra över mönster från smörpapper till tårtan och använda nya dekortationsspetsar.

Den här veckan fick vi lära oss göra löv och lite olika blommor och dekorera cupcakes.

Fler bilder kommer framöver, för jag ska gå kurser i mars också :)

1 kommentar:

  1. Ja, vad kul att få se vad du lärt dig! Det blir ju jättefint. Vad duktig du är!! Jag ser sådana gärna irl när ni kommer hem! En liten kurs då kanske?

    SvaraRadera