måndag 13 december 2010

Idag köpte jag en bil

Idag köpte jag mig till slut en bil. Sedan jag kom hit har jag suttit och lusläst Internet och kollat prislistor. Jag har kommit underfund om att de flesta bilar i South Carolina kostar mer än i andra delar av USA.
Jag hade bestämt mig för att åka till en handlare i Florida imorgon, men igår hittade jag en bil som verkade bra, så vi åkte och kollade på den idag.
Den visade sig hålla måttet så jag slog till!


Bilen ifråga är en Lincoln MKZ från 2007 med cirka 6000 mil på mätaren. Motorn är en V6:a på cirka 250 hk. Det ovanliga med det här exemplaret är att det är 4-hjulsdrivet (vilket jag i och för sig inte kommer ha nytta av). Jag hoppas den ska duga att transportera runt mig med fram tills april och att jag inte kommer förlora alltför mycket när jag säljer den.
Själva köpet ska jag inte gå in på här. De som är intresserade av att få veta mer om det i detalj kan höra av sig.

1 kommentar:

  1. Ser schyst ut! =) Ska du fixa å trixa nåt med den innan du säljer den? Hoppas allt e bra!

    SvaraRadera