fredag 26 november 2010

Black Friday

Dagen var inte riktigt slut i och med middagen på hotellet.
Dagen efter Thanksgiving öppnar alla affärer sin stora rea. Den är ungefär som mellandagrean i Sverige fast 100 gånger större. Dessutom öppnar den inte så sent som 10 på förmiddagen utan den öppnar vid midnatt. Vi var ju bara tvungna att åka och titta på den företeelse så vid midnatt så åkte vi till en av Floridas största köpcentrum. Väl där var det nästan fullt på parkeringen, men det var ingenting mot vad det var inne i affärerna. De flesta affärer hade nedsatta priser plus att de hade erbjudande om att man fick det andra plagget för halva priset om man köpte två plagg. Amerikanerna var som galna. Det var till och med så att det utbröt slagsmål i en affär!
Ulrika och jag var där i ungefär en timme och när det var dags att gå till bilen igen så tog vi vägen runt köpcentrumet på utsidan. Vi hade bilen på helt motsatta sidan om där vi gick ut från centrumet. Det tog 30 minuter att gå dit och det berodde inte på att det var en massa folk i vägen. Då kan ni förstå hur stort det var!
Just det ja! Precis där vi gick ut så var ingången till en elektronikkedja. Där hade de spärrat av gatan och hade poliser som upprätthöll ordningen. Kön till affären såg ut som kön till en konsert. Jag skojar inte om jag säger att den var 300 meter lång. Och det roligaste av allt var att jag sett ett reklamblad från affären och i det hittade jag inget pris som var superbra! De som stod sist i kön kan inte ha fått komma in förrän tidigast när det ljusnade.

1 kommentar: