lördag 20 november 2010

Florida och hyrbil här

Igår kväll kom vi fram till Florida. Vi flög från Charlotte, som ligger 1½ timmes bilväg från Columbia. Flygningen tog cirka 1½ timme den också. Vi hade bokat ett hotell, Ramada Suites,  i 3 dagar väldigt nära flygplatsen. Hotellet är halvfräscht men ganska billigt (500:-/natt för ett dubbelrum). Imorse tog vi transferbussen tillbaka till flygplatsen för att hämta hyrbilen. I USA är det tydligen vanligt att man får välja ett specifikt exemplar av hyrbil. Så skulle man ha det i Sverige också!  Vi blev instruerade vart vi skulle gå. Där fanns 6 olika cabar vi kunde välja mellan. Alla var av samma modell, Chrysler Sebring, så den här gången valde vi istället utifrån vilken färg vi ville ha. Vi valde en champagnefärgad.


Efter detta tog vi en nedcabbad tur till den närmaste Outleten vi hittade så att jag fick köpa mig ett par nya solglasögon eftersom jag lyckats lämna båda mina andra par i Stockholm och det duger inte när man ska åka ned-cabbat i ett 25-gradigt strålande solskens-Florida.

2 kommentarer:

  1. Det är inte ofta du väljer bil efter färg. Faktiskt aldrig, annars.
    Det låter härligt att kunna köra cab.

    SvaraRadera
  2. Champange - är inte det lite...

    När det gäller att välja specifikt exemplar av bil tycker jag att vi lyckats ganska bra i Sverige med ;-)

    SvaraRadera