torsdag 18 november 2010

Idag har jag tagit körkort... igen

I förrgår fick jag mitt social security number, så imorse åkte jag och Patrik till DMV (som vägverket fast USA) och ansökte om South Carolina-körkort. Jag fick först göra ett skriftligt prov med 30 frågor där jag fick ha max 6 fel för att klara mig och när jag klarat det fick jag vänta på att få göra körprovet som bestod av ca. 15 minuters körning på vägar runt ett industriområde. Det gick bra, så jag har nu ett SC-körkort!

Jag lärde mig dock lite nya saker efter att ha gjort detta så det var en bra erfarenhet. Jag vet nu t.ex. hur man gör en Y-vändning och vad man ska göra när man ser en blinkande röd trafiksignal.

Dessutom träffade vi "Sean" när vi satt på DMV och väntade på att jag skulle få göra körprovet. Han var där med sin son som också skulle köra upp. Sean hade haft en "nära-döden-upplevelse" och träffat Jesus. Han var nu sjukpensionär och var hemma och tog hand om sin familj. Han hade en "intressant" historia att berätta.

1 kommentar: