torsdag 25 november 2010

Floridas västkust

Efter en frukost utomhus satte vi oss i bilen och åkte söderut utefter stranden. Eftersom det var Thanksgiving var många lediga och passade på att fiska. Vi tog vägen via Hutchinson Island, Jupiter Island och därefter ut på West Palm Beach där vi åt lunch. Medan vi åt lunch åkte det förbi sjyssta bilar hela tiden. Bentley Continental Cabriolet verkar vara standardbil där. Efter lunch fortsatte vi söderut på West Palm Beach. Folk som bor där har rena rama palatsen!

Efter Palm Beach åkte vi över till fastlandet och tog motorvägen till nordligaste biten av Everglades.
Där stannade vi och tog en Airboat-tur för att kolla på alligatorerna. Det var riktigt tufft att se hur båten kunde ta sig fram där det nästan inte syntes att det var vatten bland vassen. Efter cirka 15 minuters tur fick vi se den första alligatorn. Guiden lyckades locka fram alligatorerna genom att ropa på dem. Totalt fick vi se cirka 10 alligatorer och en ovanlig fågel som åt en viss typ av sniglar som finns i Everglades.

Efter båtturen styrde vi kosan mot Ft Lauderdale där vi åt en traditionsenlig Thanksgiving-middag på hotellet.
Det var en väldigt trevlig och upplevelserik dag.

1. Ett sånt hus vore helt OK att byta med! Ni vågade inte sätta in ett foto på ert hotell.

Hur mycket kommer du ihåg från din förra vistelse i Orlando och Ft Lauderdale?

2. Jag kommer ihåg vissa saker men skulle inte kunna peka ut precis var vi var. Jag kommer ihåg det mesta av vad vi gjorde, men inte hur det såg ut och så.